Big fat apology

I dag har jeg arbeidet litt i hagen, og jeg må bare få be så mye om unnskyldning til mine naboer, for noen ganger blir det på grensa til uanstendig. Jeg prøver så godt jeg kan, men den store tjukke rompa mi er ikke til på skyve under en stol (formuleringen er slik kun for det mentale bildet), så derfor retter jeg en likeså stor og tjukk unnskyldning til resten av borettslaget.

I dag har jeg plantet ut pyntekorg, sikkori, klätt og purpurvindel, som er sådd i år.

image

image

I tillegg har jeg tatt en kjapp titt over hagen. Akeleiene er enda vakrere enn for et par dager siden:

image

O
Jeg har undersøkt bedene der det skullr ha kommet tulipaner og fyllte narsisser, og det ser faktisk ut for at noen av tullipanløkene ikke er døde, det fantes en liten antydning til spiring. Narsissløkene var myke og noen dekker av noe som lignet muggel, så der regner jeg med at løpet dessverre er kjørt. Ellers har det tatt til å blomstre, for eksempel hos Hagesildre:

image

Sibirvalmuen også:

image

image

Silkepeon og noen stauder jeg ikke husker navnet på og som jeg fikk i fjor fra svigerinna mi, om det  bare ikke er ugress da:

image

image

Frø som mellomste og en barnehagevenninne sådde. Vi håper selvsagt at valnøtten skal spire, men jeg har vel mine tvil:

image

image

image

Er dette en rosebusk, kanskje? Veldig spent på det:

image

image

Til slutt en påminnelse om å aldri gi opp:

image

Om gartnerigartnera

Gift, tre barn. Meget hageentusiastisk.
Dette innlegget ble publisert i Arbeid i hagen, Planter, Stell. Bokmerk permalenken.

6 svar til Big fat apology

  1. Amandine sier:

    Hmmm….rosebusk?? Ser ut som rotskuddene fra plommetreet mitt;-)…

  2. Marte Aa sier:

    Åå så flink du e! Du må snart kom i hagen min på inspeksjon så eg får veta ka i all verden det e eg har rundt om kring:D

  3. Torill sier:

    Den ene stauden din ligner på krattmjølke . Kan «rosebusken din være kinesisk perikum» ?

    • Hmmm, tror ikke det er kinesisk perikum, men hvem vet, jeg kjøpte flere stauder på salg hos Plantasjen etter at de var avblomstret. Med den harde vinteren som har vært, så har jeg ikke oversikt over hva jeg har, for mye har dødd, ser det ut for. 😦

Legg igjen en kommentar

