Fra svigermor med kjærleik

For et par dager siden kom det en pakke i posten. Den var fra svigermor. I pakken lå det tre filterposer med frø fra blomkarse, gresskar og chili, og et fint kort. I dag har jentene og jeg sådd dem i bed og krukker. Papsen, som ikke er interessert i hage, var også med og satt i finværet og koste seg med en kopp kaffe og et stykke banankake, mens han hørte meg dosere om bedanlegging og småskjenne at i hagen er det jeg som er sjefen. I år har jeg sådd paprika, backsippa, sikkori, flittiglise, pyntekosmos og klätt:

image

Pasjonsblomst:

image

image

I tillegg prøver jeg meg på noen matnyttige planter. I år har jeg sådd lilla gulrøtter, og i drivhuset står det nå to sorter ruccola og mais og spirer:

image

Jeg er blitt så glad i stemorsfiol, og hatt  noen hvite i jernkrukka på trappa i noen uker allerede. Nå har de vokst seg frodige og pene. Har også plantet ut noen i mørk og lys lilla under trappa:

image

image

Her kommer det blad på en liten busk jeg ikke riktig vet hva er. Kan det være roser eller pæretreet fra i fjor?

image

Her er ellers noe  bilder fra hagen, som begynner å bli sommerlig.

Rhododendron:

image

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akeleie:

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Primula:

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valmuesøster, tror jeg:

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidløs:

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Firkløver som jeg sådde i fjor:imageA

Silkepeon:

image

Pus kom på besøk. Vi vet ikke hvor den bor, men den hører nok til et sted, for den er tam. Jentene kaller den for Lucia.

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minnesmerke over Lucky, katta til broren min, og over algespiseren vår, Sugerøret:

image

image

Om gartnerigartnera

Gift, tre barn. Meget hageentusiastisk.
Dette innlegget ble publisert i Frø, Planter. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

