Sommergleder i 12 grader og duskregn

Det kan for eksempel være og gjøre hagearbeid barbent klokken halv tolv på kvelden. Jeg bryr meg ikke om at temperatur og skydekke minner lite om sommer, for det er grønt og lyst og lukter deilig av mark, blomster og trær ute.

I kveld har jeg lagt ut steiner i det største bedet. Det ble rett og slett for stort, og ikke tett nok med planter, slik at det ble fryktelig mye ugress der. I tillegg ligger det i skyggen store deler av dagen, så derfor plasserte jeg steiner der. Ble ikke så aller verst.

Jeg var hjemme på ferie en ukes tid, og fikk med meg planter hjem, blant annet denne:

20120718-000056.jpg

Den heter Stjernehjelm, bildet er fra skoghagen.blogspot.com. Har alltid syntes at den er så innmari fin, så jeg tok med meg røtter fra mammas hage. Den ser ut til å trives i sine nye omgivelser. Har også fått noen tuer av Tusenfryd fra mamma. Ellers har jeg kjøpt diverse Floks i rosa og hvitt som skal få spre seg som bunndekkere i det største bedet.

En mer nøye oppdatering på årets såprosjekter kommer etter hvert, i mellomtiden kan jeg si så meget som at jeg fikk spiring på alle sorter, men langt fra alt ble en suksess.

Om gartnerigartnera

Gift, tre barn. Meget hageentusiastisk.
Dette innlegget ble publisert i Arbeid i hagen. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

