Vinterhage

Slik ser hagen ut for tida. Sukk. Lengter til vår, til og med julneket depper og henger med sine fold. Det positive er at vi har fått sola tilbake.

Pålene som stikker opp av jorda, skal kuttes av i passe høyde til våren. Faren min var snill og hjalp meg med å snekre opp bord til gjerde (jeg måtte ikke bare holde, jeg fikk spikre óg), etter at jeg fjernet hønsenettingen som stod der etter de forrige eierne. Det vokste så mye ugress oppetter nettingen, og etter hvert ble det ikke så pent å se på. Det er gøy med småprosjekter, og min far, som ellers er en travel mann i et yrke med mye og hardt kroppsarbeid, koser seg (får man jo håpe, det er vel egentlig ikke så mye som minner om arbeidsleir når han og mamma er på besøk. Han er forøvrig artig å dra på matbutikk med; «Hmmm, hva er dette? Hva bruker man det til? Det har jeg aldri smakt. Det kjøper vi.») med litt forskjellig som vi drar i gang med.

Etter bordene var kommet opp, rådet min far meg til å la pålene stå slik en stund, slik at jeg fikk tenke litt over hvordan jeg ville ha dem. Med snøfall og vinter har de vært både gjemt og glemt en god stund, men all nedbøren i forrige uke brakte dem frem fra glemselen. Tenkte å kappe dem ca 10 cm over bordet, og lage klatrestativ for sukkererter.

Om gartnerigartnera

Gift, tre barn. Meget hageentusiastisk.
Dette innlegget ble publisert i Arbeid i hagen, Prosjekt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

